Zarządzaj plikami cookies
Wróc do bloga

Jak zacząć wynajmować domki letniskowe?

Bartosz Antos
7 sierpnia 2024
Domki letniskowe
Najem

Coraz więcej osób zaczyna się interesować się budową domku letniskowego i wynajmowania go turystom. Jak się do niego przygotować i na jakie kwestie należy zwrócić szczególną uwagę? W tym artykule przybliżymy wszystkie istotne elementy dotyczące planowania tego typu inwestycji.

Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, wiele osób żyje z wynajmu domków letniskowych. To dosyć popularny sposób prowadzenia biznesu, który może zapewnić regularne zyski na satysfakcjonującym poziomie. Zależnie od standardu wykończenia, lokalizacji, atrakcyjności okolicy i wielu innych czynników, można przyciągać do siebie naprawdę liczne grono gości. Co więcej, w ten sposób można zarabiać nie tylko w sezonie wysokim, ale nawet przez cały rok.

Jak jednak zacząć wynajmować takie obiekty i o co zadbać w pierwszej kolejności? Realizacja tego pomysłu wymaga dość dużego zaangażowania, szczególnie na początku. Trzeba przemyśleć szereg aspektów, które wpłyną na opłacalność inwestycji. Konieczne będzie skupienie się na prawidłowej wycenie, formalnościach oraz marketingu. Należy pamiętać, że na zainteresowanie ma wpływ nie tylko wyposażenie domków i atrakcyjna cena. Równie ważny jest również m.in. wybór dobrej lokalizacji, czy zorganizowanie porządnej akcji promocyjnej. Poniżej przedstawimy dokładne informacje na temat różnych elementów, które pomogą w stworzeniu prosperującego biznesu.

Rosnąca popularność domków letniskowych w Polsce

Czy warto zainwestować w domek letniskowy i przygotować go pod wynajem? Trendy urlopowe z ostatnich lat pokazują, że rzeczywiście może być to wyjątkowo opłacalny pomysł. Wszystko przez to, że stale rośnie zapotrzebowanie na tego typu obiekty, niebędące zwykłymi hotelami czy ośrodkami wypoczynkowymi. Wpływ na to mają ich zalety, coraz bardziej doceniane przez turystów.

Przede wszystkim takie budynki często znajdują się nieco na uboczu, ale w pobliżu większych miast. Panuje w nich spokój, a jednocześnie są w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. To ich główny atut, bo pozwalają odpocząć od zgiełku, a przy tym nie izolują gości od dostępu do rozrywek.

Druga kwestia dotyczy prywatności. Wynajmując domek letniskowy, turyści mogą liczyć na niezależność. Wiedzą, że będą mieli cały obiekt do swojej dyspozycji, często wraz z dużym ogrodem, wyposażonym w szereg atrakcji, takich jak np. miejsce do grillowania czy plac zabaw. Nie brak zresztą urlopowiczów wyjeżdżających większymi grupami, którzy po prostu chcą czuć się swobodnie, wypoczywając wyłącznie w swoim towarzystwie. Zazwyczaj takie obiekty mają kuchnie lub przynajmniej aneksy kuchenne, pozwalające na samodzielne przygotowywanie posiłków, co z kolei daje szansę na dodatkowe oszczędności. 

To właśnie kwestie finansowe są tym, co najbardziej odróżnia wypoczynek w domkach letniskowych od tego w hotelach. Niejednokrotnie opłaty za domki są niezależne od ilości osób, które będą w nich przebywać, dzięki czemu koszty mogą być znacząco niższe. Natomiast w przypadku dużych ośrodków, pokoje zwykle są 2-3-osobowe, przez co większe grupy muszą się dzielić i wynajmować ich kilka. Ogranicza to niestety integrację, co dla niektórych stanowi największy minus i przeszkodę w dobrej zabawie. Dodać do tego można jeszcze bliskość innych, obcych ludzi, brak swobody i konieczność przestrzegania, często rygorystycznych, regulaminów hotelowych.

Wszystko to sprawia, że pomysł na wynajem domków może okazać się strzałem w dziesiątkę. Aby jednak tak się rzeczywiście stało, należy się do tego odpowiednio przygotować. Zastanowić się, w jakim regionie Polski wybudować taki obiekt i jakiej sumy oczekiwać za nocleg. Tym kwestiom (i wielu innym) przyjrzymy się w dalszej części artykułu.

Wynajem domków letniskowych – od czego zacząć?

Jeszcze przed poczynieniem pierwszych inwestycji, istotne jest pochylenie się nad czterema szczególnie istotnymi aspektami:

  • lokalizacją domku,
  • profilem potencjalnych gości,
  • rodzajem planowanych obiektów,
  • udogodnieniami i atrakcjami dla turystów.

Budowa domku letniskowego i jego późniejszy wynajem, to biznes z założenia długoterminowy. Oczywiście pomysł na jego prowadzenie z czasem może się zmieniać. Bardzo możliwe, że biznes się rozwinie i np. inwestor dokupi kolejne działki albo nie zatrzyma się wyłącznie na sezonie letnim, ale zacznie przyjmować gości też podczas ferii zimowych. Nigdy nie można mieć 100-procentowej pewności, w którą stronę będzie ewoluował ten biznes

Mimo to niezbędne jest przygotowanie choćby wstęnego planu, co pozwoli na ocenę rentowności inwestycji i czasu, w jakim zacznie przynosić zyski. Być może, po pewnym czasie, konieczna okaże się modyfikacja pierwotnego projektu.

Wybór odpowiedniego miejsca na domek letniskowy

To właśnie lokalizacja ma ogromny wpływ na to, czy obiekt będzie cieszył się popularnością wśród turystów. Im ciekawsze miejsce, tym większa szansa na komercyjny sukces.

Działki z oferty Saveinvest w pełni spełniają te wymagania. Znajdują się w miejscach o ogromnym potencjale turystycznym. Położone są na uboczu zatłoczonych kurortów, gwarantując gościom ciszę i spokój. Jednocześnie niedaleko nich są popularne atrakcje i lubiane przez urlopowiczów miejscowości. To idealne połączenie, które może działać na korzyść twojego interesu.

W jakich regionach naszego kraju wynajem domków letniskowych cieszy się szczególną popularnością? Bez wątpienia prym wiodą takie lokalizacje, jak np.:

  • Kotlina Kłodzka,
  • Wybrzeże,
  • Mazury,
  • Wyżyna Krakowsko-Częstochowska,
  • okolice Karkonoszy,
  • Wyżyna Małopolska,
  • Bieszczady,
  • Kaszuby,
  • Podhale.

Należy jednak pamiętać, że wiele zależy od konkretnego przypadku. Nie ma gwarancji, że kupno działki np. na Mazurach bezwarunkowo przełoży się na finansowy sukces. Podobnie jak postawienie domków letniskowych w mniej znanym i popularnym regionie nie musi zakończyć się inwestycyjną porażką. Wpływa na to bowiem bardzo dużo kwestii pobocznych, jak np.:

  • dojazd,
  • atrakcje w sąsiedztwie,
  • udogodnienia i standard wykończenia,
  • dopasowanie do profilu turystów,
  • usługi dodatkowe,
  • działania marketingowe,
  • konkurencyjność cenowa.

Określenie profilu klientów, którzy mogą wynająć domek letniskowy

Budowa obiektu letniskowego (czy też sam jego wybór i dostarczenie na miejsce, gdy w grę wchodzą np. całoroczne domki mobilne) rzutuje na dalszą inwestycję. Zawsze trzeba wziąć pod uwagę chętnych na wynajem. To od ich liczebności i zainteresowania zależy, czy biznes odniesie sukces.

Posłużmy się skrajnym przykładem, który w czytelny sposób przedstawi sedno sprawy. Załóżmy, że decydujesz się na wynajem obiektu z jedną sypialnią i pojedynczym łóżkiem. Kupiłeś go, bo był najtańszy w ofercie wykonawcy, a nie chciałeś inwestować zbyt dużej kwoty. Do dyspozycji masz działkę blisko popularnego parku rozrywki. Twoje ogłoszenie jednak nie cieszy się specjalną popularnością. Dlaczego tak się dzieje? 

Wynika to z faktu, że rzeczywiście lokalizacja jest atrakcyjna, ale raczej dla rodzin z dziećmi lub w ostateczności dla par. Nawet jeśli jednoosobowy domek ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości, to nie jest oblegany, bo nie został bowiem dostosowany do potrzeb turystów w tym konkretnym miejscu.

To oczywiście sytuacja przesadzona i bardzo uproszczona. Wyraźnie jednak pokazuje, jak ważne jest zgranie trzech kluczowych kwestii:

  • potrzeb i oczekiwań turystów,
  • lokalizacji,
  • wyposażenia i standardu obiektu.

Postawienie komfortowego domku w atrakcyjnej okolicy nie wystarczy, jeśli nie jest on dopasowany do profilu gości odwiedzających dane miejsce. Podobnie nic nie da uniwersalny i świetnie wyposażony budynek w lokalizacji, do której nikt nie chce przyjechać. Wiele osób interesujących się wynajmem bagatelizuje profilowanie turystów i potencjalnych klientów. To poważny błąd, przez który można stracić sporo pieniędzy.

Rodzaj domku letniskowego

Domki letniskowe mogą przybierać różne formy. Nie brak osób decydujących się na tradycyjny, murowany budynek, przez co obiekt de facto jest przypomina zwykły dom mieszkalny. To jednak często generuje liczne, uciążliwe formalności. Niestety znacząco zwiększa też koszty, a w dodatku zajmuje cenny czas, przedłużając proces rozpoczęcia działalności.

Na rynku nie brak również obiektów do „samodzielnego złożenia”. Zwykle są to konstrukcje drewniane o dość niewielkiej powierzchni. Z tego względu nie wymagają większych robót budowlanych i można je postawić nawet własnymi siłami. To sposób na zminimalizowanie formalności, ale i oszczędzenie sporej ilości gotówki. Z drugiej strony wymaga posiadania odpowiednich umiejętności oraz dysponowania znaczną ilością wolnego czasu.

Ciekawym rozwiązaniem jest wynajem domków letniskowych o charakterze mobilnym. Nie wymagają pozwolenia na budowę i załatwiania zbyt wielu formalności. Co więcej, na rynku są firmy, które przygotowują je od A do Z. Oszczędzamy dzięki temu na czasie, ograniczamy koszty oraz zyskujemy oryginalną ofertę, która wyróżnia się na tle konkurencji. 

Wynajem domku letniskowego a jego wykończenie, udogodnienia i atrakcje dla gości

W przypadku wynajmu domków letniskowych ogromne znaczenie ma kwestia standardu i ich wykończenia. Od pewnego czasu dominuje trend miejsc odosobnionych oraz położonych blisko natury (choć niedaleko dużych miast i lubianych atrakcji). To nie znaczy jednak, że goście nie będą oczekiwali komfortu sprzyjającego relaksowi.

Wysokiej jakości wykończenie sprawi, że oferta staje się atrakcyjniejsza i wyróżnia się na tle konkurencji. Mowa tu natomiast nie tylko o porządnych meblach, wygodnym materacu czy urządzeniach RTV i AGD renomowanych marek. Bardzo ważne są bowiem również dodatkowe elementy, np.:

  • pełne wyposażenie kuchni,
  • zastawa stołowa,
  • szybki internet,
  • stanowisko do pracy zdalnej,
  • zestaw do prasowania,
  • kącik kawowy,
  • dobrej jakości pościel,
  • wieszaki,
  • sejf,
  • i wiele innych.

Pomysłową metodą na wzbudzenie zainteresowania turystów jest oferowanie atrakcji dodatkowych. Zależnie od możliwości właściciela i lokalizacji mogą one przyjmować najróżniejsze formy, jak np.:

  • śniadanie,
  • imprezy integracyjne (w przypadku większej liczby domków),
  • wiaty ogniskowe i miejsca na grilla,
  • dostęp do jacuzzi, balii itp.,
  • zabawy terenowe,
  • plac zabaw i animacje dla dzieci,
  • możliwość wypożyczenia rowerów,
  • dostęp do stref SPA,
  • dostęp do okolicznych zbiorników wodnych wraz z wypożyczalnią sprzętu,
  • i inne.

W tym zakresie możliwości są praktycznie nieograniczone. Osoby wynajmujące domki letniskowe często nawet nawiązują współprace z lokalnymi usługodawcami i producentami, zapewniając w ten sposób swoim gościom rozmaite udogodnienia i rozrywki. Część z wymienionych propozycji może być dodatkowo płatnych, a inne będą wliczone w cenę. W obu przypadkach jest to skuteczna metoda na wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie urlopowiczów poszukujących unikalnych miejsc.

Ustalenie ceny wynajmu – co wziąć pod uwagę?

Przygotowując się do wynajmu domku letniskowego, musisz poważnie zastanowić się nad jego wyceną. Nie może być zbyt drogi, bo zniechęci potencjalnych gości. Z drugiej strony nie powinien być także bardzo tani, aby udało się na nim zarobić, a inwestycja możliwie szybko się zwróciła. Często zresztą turyści podejrzliwie patrzą na nienaturalnie atrakcyjne cenowo oferty, wskazane jest więc zachowanie umiaru i znalezienie złotego środka.

Przygotowując wycenę, uwzględnij przede wszystkim:

  • atrakcyjność lokalizacji,
  • wyposażenie,
  • standard wykończenia,
  • atrakcje dodatkowe (np. grill, jacuzzi itp.),
  • bliskość lokali usługowych, lokalnych atrakcji, jezior i innych interesujących miejsc,
  • ceny konkurencji z regionu,
  • ceny konkurencji prowadzącej obiekty w podobnym standardzie, ale w innych częściach Polski,
  • liczbę miejsc noclegowych i rezerwowanych nocy.

Zawsze, dokonując wyceny, należy mieć na uwadze koszt inwestycji, opłaty stałe i oczekiwania względem zysków. Przede wszystkim domki letniskowe na wynajem powinny na siebie zarabiać. Mogą jednak stanowić tylko dodatkowe źródło dochodu i nie muszą przynosić ogromnych sum każdego miesiąca. Mimo to warto określić, w jakim czasie powinny się zwrócić – choćby w przybliżeniu. To ułatwi znalezienie ceny korzystnej nie tylko dla gości, ale również dla właściciela obiektu.

Koszty istotne w przypadku domków letniskowych

Kolejna kwestia, która już została wcześniej wspomniana, to koszty związane z budową i regularną konserwacją obiektu, a także pobytem urlopowiczów. Planując tego typu inwestycję, trzeba wziąć pod uwagę nie tylko ewentualne, płynące z niej zyski. Ważne jest również to, ile będzie kosztowało stworzenie obiektu od zera, a także wysokość comiesięcznych rachunków za jego utrzymanie.

W zakresie początkowych wydatków mowa tu przede wszystkim o:

  • kupnie działki,
  • zadbaniu o dostęp do mediów,
  • załatwieniu formalności związanych z zakupem,
  • kupnie gotowego lub budowie od podstaw domku letniskowego,
  • wyposażeniu i wykończeniu,
  • zakupie udogodnień dla gości,
  • przystosowaniu działki,
  • atrakcjach dodatkowych.

Koszty bieżące zależą od charakteru obiektu, ale zwykle pod tym pojęciem skrywają się m.in.:

  • opłaty za media,
  • sprzątanie przed i po wizytach kolejnych gości,
  • dbanie o działkę (koszenie, zajmowanie się kwiatami, czyszczenie basenu, konserwacja itd.),
  • straty w wyniku uszkodzeń sprzętów,
  • straty w wyniku eksploatacji sprzętów,
  • koszt działań promocyjnych i marketingowych,
  • podatki,
  • opłaty i prowizje wynikające ze współpracy z innymi podmiotami.

Domek letniskowy zacznie na siebie zarabiać, a inwestycja się opłaci, dopiero wtedy, gdy zostaną spełnione dwa warunki:

  • suma wszystkich wygenerowanych przez obiekt zysków pokryje całą kwotę wydaną na jego stworzenie,
  • zyski roczne wygenerowane przez domek pokryją roczne wydatki bieżące, związane z jego prowadzeniem.

Rozważając więc inwestycję w domki letniskowe, należy oszacowac, po jakim czasie te dwa kryteria powinny zostać spełnione, żeby można było uznać przedsięwzięcie za sukces.

Formalności związane z pomysłem wynajmu domku letniskowego

Nie można zapominać o kwestii formalnych. Fakt, że jest ich zdecydowanie mniej niż w przypadku np. budowy hotelu czy innego, dużego obiektu wypoczynkowego. Mimo to trzeba zadbać o kilka spraw istotnych z prawnego punktu widzenia.

Przede wszystkim nalezy sprawdzić miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Aby rozpocząć budowę, często wystarczy jedynie spełnić wymogi uwzględnione w tym dokumencie. Alternatywnie konieczne może być zapoznanie się z warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu. W wielu przypadkach postawienie nowego obiektu (np. mobilnego domku) nie wymaga nawet specjalnych pozwoleń na budowę. Warto jednak skonsultować to zawsze ze specjalistą lub w lokalnym urzędzie.

Wcześniej poruszona już została sprawa jednego z najważniejszych kosztów – podatków. Teraz przyszedł czas na przyjrzenie się temu tematowi nieco bliżej. Nie należy do najprzyjemniejszych, bo może znacząco zmniejszyć zyski i wydłużyć czas zwrotu z inwestycji. Jak więc w praktyce wykonywać rozliczenia, by na tym nie tracić? To zależy w głównej mierze od tego, na jakiej podstawie i ile będzie się zarabiać na domku letniskowym.

Dochody wynikające z wynajmu mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Dotyczy to sytuacji, gdy nie jest to główne źródło dochodów, prowadzi się je okazjonalnie, sezonowo i na niewielką skalę. Z tego względu często korzystają z tego osoby stawiające pierwsze kroki w tym biznesie. Zakładając taką właśnie sytuację, trzeba liczyć się z:

  • ryczałtem 8,5 proc. – jeśli przychód nie przekroczy 100 tys. zł,
  • ryczałtem 12,5 proc. – od nadwyżki powyżej 100 tys. zł.

Przed podjęciem decyzji o budowie domku letniskowego, zalecamy ponadto konsultację z doradcą podatkowym, specjalizującym się w tej dziedzinie. Każda sytuacja jest inna, warto więc, by przyjrzał się jej profesjonalista. Pozwoli to na wybór odpowiedniej ścieżki rozwoju inwestycji, dostosowanej do oczekiwań. Pomoże również w wyborze optymalnego rodzaju obiektu, dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych komplikacji i irytujących formalności.

Dowiedz się, jak znaleźć idealną działkę rekreacyjną nad morzem

Czytaj więcej

Jak przyciągnąć gości do domku letniskowego? Marketing i reklama

Często słyszy się, że dobry marketing jest kluczem do sukcesu każdego biznesu. Podobnie może działać to także w przypadku inwestycji w domki, nawet w przypadku braku większego doświadczenia w tej dziedzinie. Do dyspozycji są rózne formy promocji internetowej i tradycyjnej. 

Marketingiem można zajmować się zarówno samodzielnie, jak i korzystając z usług specjalistów. Warto natomiast dokładnie przemyśleć działania promocyjne, by skutecznie dotrzeć dokładnie do tych odbiorców, na których nam zależy. Trzeba również mieć świadomość, że zawsze na początku będzie to wymagało nieco większych nakładów pracy i pieniędzy. Z czasem goście sami będą nas w tym częściowo wspierać, np. poprzez pozostawione opinie lub polecenia.

Jak reklamować domki rekreacyjne w internecie?

Większość turystów szuka swojego wymarzonego miejsca urlopowego w internecie.Możesz wykorzystać to na swoją korzyść, docierając ze swoją ofertą bezpośrednio do zainteresowanych. Do dyspozycji mamy kilka rozwiązań, które to umożliwiają:

  • portale rezerwacyjne – zarówno największe, jak i te mniej znane. Z ich pomocą łatwiej wypromować obiekt i dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców w stosunkowo krótkim czasie. Z drugiej strony jednak trzeba liczyć się z ogromną konkurencją oraz dodatkowymi opłatami. Na portalach noclegowych ogłoszeniodawców obowiązują prowizje, które zmniejszają ostateczny zarobek. Generują za to potężny ruch, warto więc rozważyć, czy ostateczne korzystanie z nich będzie opłacalne. Część takich serwisów promuje ogłoszenia oryginalne, nieszablonowe i wyróżniające się na rynku. To okazja do przyciągnięcia gości, których dość trudno znaleźć samodzielnie;
  • media społecznościowe – Facebook, Instagram czy TikTok dają szansę na dotarcie do bardzo wielu osób. Warto ogłaszać się na grupach o charakterze turystycznym, odpowiadać na posty oraz kreatywnie promować swój obiekt. W każdym z tych serwisów możliwe jest prowadzenie kampanii płatnych, którymi można zająć się samodzielnie lub zatrudnić do tego doświadczonych specjalistów. Zaletą tej formy promocji jest jej swoboda i dość duży zakres bezpłatnego działania. Profile firmowe, z poziomu których można odpisywać potencjalnym gościom i publikować wszystkie najważniejsze informacje. To może przełożyć się na wzrost popularności i zainteresowanie turystów, którzy dodatkowo będą komentować wpisy i dzielić doświadczeniami;
  • strona internetowa – kolejna metoda na zaznaczenie swojej obecności w sieci. Dzięki stronie WWW w jednym miejscu udostepnimy wszystkie najważniejsze informacje o domku. To rozwiązanie wygodne z perspektywy urlopowiczów, którzy zyskują dostęp np. do zdjęć, opisu, cennika, systemu rezerwacyjnego, zasad zameldowania, wskazówek dojazdu, atrakcji oraz wszystkich innych informacji. Atrakcyjna witryna zwiększa ponadto wiarygodność i łatwiej ją promować w kampaniach płatnych;
  • portale i media branżowe – na rynku działają liczne serwisy turystyczne o rozmaitym charakterze. Wiele z nich regularnie promuje nowe, interesujące oraz atrakcyjne miejsca, które mogą spodobać się urlopowiczom. Warto nawiązać współpracę z tego typu markami, bo najczęściej generują one potężne zasięgi i docierają do ludzi z całego kraju. Promocja w nich może być płatna, ale niejednokrotnie da się też nawiązać ją na poziomie barterowym (np. wymiana linków);
  • artykuły sponsorowane – to popularna forma marketingowa, pozwalająca promować strony WWW m.in. na profesjonalnych portalach turystycznych. Wiele serwisów oferuje publikację artykułów promocyjnych za opłatą. To szansa na dotarcie do nowych odbiorców za stosunkowo niską cenę. Warto podkreślić jednak, że takie działanie ma jeszcze jeden atut – sprzyja pozycjonowaniu witryny. Linki prowadzące do strony poprawiają jej widoczność w internecie. Dzięki temu może pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania Google. To generuje dodatkowy ruch i daje szansę na zarobek;
  • współpraca z influencerami – nie brak osób aktywnie działających w sieci. Warto zapraszać do siebie znanych ludzi, którzy następnie mogą wspomnieć o domku w swoich mediach społęcznościowych. Niejednokrotnie polecenie danego miejsca przez kogoś popularnego przynosi rozgłos i sukces komercyjny;
  • budowanie wizerunku eksperta – warto udzielać się na branżowych forach i mediach. Dzięki aktywności zacznie nas kojarzyć więcej osób. Jeżeli uzyskamy ich zaufanie, to przełoży się na zaufanie również do naszej oferty. Należy pamiętać, aby zachować profesjonalizm w bezpośrednim kontakcie z gośćmi. Może to być jedna z kwestii, która przekona ich do polecania miejsca w przyszłości swojej rodzinie czy znajomym.

Jak reklamować dom letniskowy poza internetem?

Raczej niewielu właścicieli domków na wynajem decyduje się na oparcie swojego marketingu wyłącznie na działaniach poza internetem. Nie oznacza to jednak, że trzeba z nich całkowicie zrezygnować. Wręcz przeciwnie – powinny stanowić uzupełnienie promocji internetowej. Zależnie od pomysłu i możliwości finansowych, można zdecydować się np. na:

  • ogłoszenia w tradycyjnych mediach – publikowanie ogłoszeń w gazetach, telewizji czy radiu wciąż cieszy się znaczną popularnością. Nie wszyscy regularnie korzystają z internetu, szczególnie wśród starszej grupy wiekowej. Jeśli zależy nam na dotarciu nie tylko do młodych, ale i nieco bardziej doświadczonych turystów, taka forma promocji może okazać się naprawdę skuteczna. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że tytuły o ogólnopolskim zasięgu zwykle mają dość wysokie stawki reklamowe;
  • reklamy stojące i drogowskazy – to połączenie promocji z funkcjonalnością. Z jednej strony utrwala się swój wizerunek w regionie i zapada w pamięć kierowcom. Z drugiej natomiast pokazuje dbałość o wygodę i komfort swoich klientów, ułatwiając im dotarcie do celu;
  • „poczta pantoflowa” – warto „podpowiadać” zadowolonym klientom, aby polecali domki znajomym i zachęcać ich do powrotu w przyszłości. Stali goście to regularny przypływ gotówki, a ich utrzymanie kosztuje mniej niż zdobywanie nowych odwiedzających. Warto nawiązywać relacje, dbać o nie i rozbudowywać siatkę kontaktów, które będą gotowe działać na Twoją korzyść. Nie przynosi to co prawda szybkich i spektakularnych efektów, ale ugruntowuje pozycję marki na rynku i zwiększa jej wiarygodność;
  • współpraca z biurami podróży – sprawdzone rozwiązanie, które może zapewnić stały napływ gości, choć nie za darmo. Z niewielkimi obiektami zwykle chętnie współpracują mniejsi, lokalni pośrednicy, często dysponujący ciekawymi ofertami dla właścicieli. Zależnie od konkretnego przypadku, mogą zająć się promocją, kooperacją z portalami noclegowymi czy kontaktem z gośćmi. Wszystko zależy od obopólnych ustaleń, choć zwykle wiąże się to z prowizją. Zmniejszy ona zysk lub obciąży turystów wyższymi opłatami za pobyt.

Trzeba pamiętać, że nowy biznes jest trudniej wypromować niż taki, który działa na rynku od lat. Wynika to z faktu, że nie posiada on jeszcze opinii od prawdziwych użytkowników. Przez to potencjalni goście patrzą na niego z podejrzliwością. W internecie nie brak niestety oszustów, przez których internauci zachowują szczególną ostrożność. Warto zatem na początkowym etapie działalności aktywnie zabiegać o komentarze i recenzje. Częstą praktyką jest nawet urządzanie w nowym domku letniskowym „imprezy powitalnej”, z której zdjęcia uwiarygodnią stronę czy profil w mediach społecznościowych.

Jak zacząć wynajmować domki letniskowe? Podsumowanie.

Wszystko wskazuje na to, że Polacy zakochali się w tej formie wypoczynku, z daleka od wielkich hoteli. Uwielbiają kameralne, niezależne miejsca, w pięknej okolicy. Oczekują dobrego standardu wykończenia, połączonego z bliskością natury, spokojem, ale i niedaleką obecnością atrakcji czy lokali usługowych. Coraz więcej osób decyduje się spędzać weekendy „za miastem”, z daleka od gwaru i pośpiechu. 

Turyści szukający spokoju mają jednak bardzo dużo ofert do wyboru. Jeszcze przed zainwestowaniem środków w taki projekt, trzeba dokładnie przemyślec, w jaki sposób przyciągnąć do siebie gości. Mowa tu m.in. o znalezieniu doskonałej lokalizacji, określeniu potencjalnego profilu gości i przygotowaniu konkretnej akcji reklamowej. Nie bez znaczenia jest ponadto zadbanie o komfort przyjezdnych, dodatkowe atrakcje, urozmaicenia i cenę adekwatną do oferowanych warunków.

Inwestycja tego typu nie wymaga zakładania działalności gospodarczej, ale podczas jej realizacji trzeba liczyć się z pewnymi formalnościami. Zaczynając tę przygodę, należy dokładnie zapoznac się z przepisami, podatkami i innymi wymaganiami stawianymi przed właścicielami domków. Trzeba również wziąć pod uwagę koszty stałe oraz konieczność ciągłego dbania o obiekt. Dopiero podsumowanie wszystkich tych kwestii i zestawienie ich z potencjalnymi zyskami da pełen obraz przedsięwzięcia. Jeśli wszystko wskazuje na to, że będzie ona opłacalna, to nie ma na co czekać – działki w atrakcyjnej lokalizacji od Saveinvest czekają!

Bartosz Antos

Dyrektor ds. Nieruchomości

Współzałożyciel i Dyrektor ds. Nieruchomości w Saveinvest. W swojej karierze uczestniczył w ponad 1000 transakcji sprzedaży gruntów.
W Saveinvest odpowiedzialny jest m.in. za selekcję gruntów kwalifikujących się do nowych projektów inwestycyjnych, co jest fundamentem udanego przedsięwzięcia w tej branży. Wie, że podstawą do dokonania dobrego wyboru, jest uważne słuchanie Klientów, tych z którymi już przyszło mu pracować i tych nowych, przyszłych. Po prostu słuchanie Ludzi. Dlatego tak ważny jest dla niego kontakt bezpośredni, spotkania, rozmowy, wszystko to co sprawia, że może być bliżej potrzeb Klientów i lepiej je realizować.

Tereny przed i po

Wybierz inwestycję:

Chłopy k. Mielna
Gąski I
Gąski II
Mielenko I
Mielenko II
Smołdzino
Mielno Molo
Enklawa Dziwnówek

PRZED:
Działka inwestycyjna

59 zł / m2

53 zł / m2

45 zł / m2

65 zł / m2

39 zł / m2

30 zł / m2

430 zł / m2

375 zł / m2

PO:
Działka budowlana z infrastrukturą

245 zł / m2

280 zł / m2

244 zł / m2

350 zł / m2

181 zł / m2

200 zł / m2

1476 zł / m2

716 zł / m2

Co zrobiliśmy:

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Uzyskaliśmy pozwolenia na budowę

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy sieć wodociągową do działek

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Utwardziliśmy drogę

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy działki do sieci gazowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Utwardziliśmy drogę

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy działki do sieci gazowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Utwardziliśmy drogę

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci gazowej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Utwardziliśmy drogę

  • Uzyskaliśmy decyzję o warunkach zabudowy

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Utwardziliśmy drogę

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Utwardziliśmy drogę

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci gazowej

  • Wydzieliliśmy wszystkie działki

  • Przekształciliśmy wszystkie działki na budowlane

  • Uzyskaliśmy pozwolenia na budowę

  • Podłączyliśmy działki do sieci gazowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci wodociągowej

  • Podłączyliśmy działki do sieci energetycznej

przeciągnij

Zobacz, ile zarobili nasi klienci:

Inwestycja

czas inwestycji w miesiącach

zysk w skali roku

Całkowity zysk z inwestycji

Enklawa Dziwnówek

46 miesięcy

24,42%

131,06%

Mielno Marina

59 miesięcy

20,07%

145,75%

Gąski

186 miesięcy

13,59%

620,34%

Koniusza

72 miesiące

12,41%

101,74%

Jaworek

37 miesięcy

19,32%

72,41%

Gąski I

105 miesięcy

11,47%

158,63%

Mielenko II

34 miesiące

57,80%

264,15%

Osada Jaworek sektor C

49 miesięcy

32,89%

219,39%

Smołdzino

53 miesiące

20,73%

129,83%

Mielenko II

55 miesięcy

6,93%

35,93%

Mielno Marina

41 miesięcy

36,93%

192,63%

Jaworek Sektor C

54 miesiące

37,25%

315,74%

Jaworek Sektor C

54 miesiące

37,35%

317,08%

Kameralne Kładno

50 miesiące

22,02%

129,15%

Gąski I 650

142 miesiące

12,02%

283,25%

Smołdzino

61 miesięcy

21,44%

168,46%

Smołdzino

61 miesięcy

21,44%

168,46%

Smołdzino

60 miesięcy

15,60%

106,44%

Mielenko

75 miesięcy

13,00%

114,71%

Mielenko II

53 miesiące

10,51%

55,47%

Mielno Molo

24 miesiące

24,68%

55,46%

Gąski II 950

59 miesięcy

10,29%

61,87%

Mielenko

72 miesiące

10,17%

78,82%

Mielenko

64 miesiące

8,25%

52,62%

Mielenko

64 miesiące

8,28%

52,88%

Chłopy

57 miesięcy

7,68%

42,11%

Chłopy

57 miesięcy

9,12%

51,38%

Wytowno

75 miesięcy

7,81%

60,04%

Gąski I 650

39 miesięcy

10,46%

38,18%

Wytowno

74 miesiące

8,22%

62,79%

Chłopy

55 miesięcy

5,41%

27,34%

Smołdzino

53 miesiące

16,11%

93,45%

Mielenko II

33 miesiące

10,06%

30,17%

Gąski I 650

29 miesięcy

7,44%

18,93%

Chłopy

43 miesiące

6,60%

25,74%

Pokaż więcej

Przesuń, żeby zobaczyć wszystkie kolumny

Zainteresował Cię nasz artykuł?

Bądź na bieżąco i zapisz się do newslettera. W zamian zyskasz dostęp do najnowszych informacji o inwestycjach, informacji o zmianach w prawie oraz regularnych artykułów branżowych.

Gwarantujemy wysoką jakość treści, a jeśli zdecydujesz się wypisać, wystarczy jedno Twoje kliknięcie.











    * Pole obowiązkowe